Monday, January 24, 2011

Mahalnya tapi halal dan bersih.

Itulah senario  di tempat saya bertugas ini. Bagi saya inilah harga yang perlu kita bayar untuk makan asalkan halal, bersih dan suci (dah macam iklan Zaitun dulu2). Kos hidup yang meningkat lebih-lebih lagi jika harga barangan kepeluan asas meningkat membuatkan hidup kita lebih tertekan. Kecuali yang bergaji besar. Apa perlu kita berjimat dan pandai menguruskan wang. Belanja untuk yang perlu dan kita kena pandai membezakan keperluan dan kehendak. Seperti saya, tiket kapal terbang adalah keperluan kerana komitmen kepada keluarga. Biarpun mahal, saya tetap membelinya kerana mahu berbakti kepada orang tua dan keluarga. Bahagian Mukah semakin membangun. Jelas kelihatan deretan bangunan baru yang menempatkan kedai-kedai baru. Disamping Menara Pehin menjadi mercu tanda, Kompleks Pentadbiran sedang dibina untuk menempatkan jabatan-jabatan kerajaan menambahkan lagi gah Bahagian Mukah. Seronok saya lihat.

No comments:

Post a Comment